tisdag 1 maj 2012

Valborg i viken

Nämn vilken svensk högtid som helst och jag tränar den dagen. Igår var det Valborg. Vårens högborg. Det blev ingen brasa för min del, men det blev grillning hos Karlsson/Holm. Det blev inga fyrverkerier, men det blev TP mitt i natten. Det blev ingen alkohol, men det blev ett löppass. Som vanligt.

Jag tränar jämnt på högtider. Midsommar, julafton, påskafton och valborg. You name it, i´ll do it. Det har blivit en fin liten tradition.

Annars var gårdagen en dag av premiärer. Årspremiär för shorts på löppasset och årspremiär för grillning. Det blev ett bra pass och en fin kväll. Något sent kanske, men jag är ju ledig idag. Dessutom mår jag som en prins. Det blir lätt så när man inte dricker. Har klarar många frestelser den sista tiden. Nedräkningen pågår.

Idag gjorde jag ytterligare ett pass på banan. 6x500 meter + 5x200 meter, med 100 meter joggvila mellan och 2 min gåvila mellan intervalltyperna. 3:50 och 3:30 var tempot, helt okej, bra puls, ett skönt pass, men jobbigt.

Fortsätter att njuta av våren. Kaffe och subway i solen med Greven, långa promenader med Cäta och en fantastisk utsikt. Imorgon blir det ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar