torsdag 24 maj 2012

Planerat 25 varv

Har fortfarande inte bestämt mig gällande målsättningen. Tror ändå att jag ska skapa mig ett träningsprogram för något tuffare mål än jag egentligen sätter. Typ sikta på 3 blanka men träna för 2,5. Då har jag lite spann. Det viktigaste är fortfarande att fullfölja. Att gå i mål.

Igår blev det en lite besvikelse. Jag skulle springa 10000 på bana. 25 varv. Runt, runt. Det blev inte riktigt så. 2 km uppvärmning följdes av ytterligare nästan 2 km uppvärmning när jag väl kommit fram till banan och träffat Daniel och Thomas. De håller 4-tempo baklänges. I alla fall alla dagar i veckan. Ofta snabbare. Även med magsjuka. Lite avis är jag allt. Själv siktade jag på 4:30, eller sub 45 totalt.

Mina 25 varv blev till slut bara 12,5. Kände inte riktigt att kroppen svarade som jag ville. Benen kändes tunga, blev dock ändå 21 min 39 sek på 5 km (4:20 min/km). De andra springer riktigt mycket snabbare. När jag hoppade av så låg de dryga 600 m framför mig och klockade in milen med god marginal under 39. Är ändå nöjd. Inte lätt att nöta på själv. Runt, runt i 21 graders värme.

Idag har jag vilat från löpningen. Blev lite golf istället. Har kanske blivit biten. Tiden för utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar