måndag 7 maj 2012

Frustrerande

Nu är det Varvet-vecka. Fyra pass har jag ändå tänkt hinna med innan det är dax på lördag. Idag blev det dryga 5 km lätt jogg, 5:32 min/km. Sprang till dagis och hämtade Cäta, sen tillbaka. Kändes som en uppvärmning. När ska jag få börja springa tänkte jag. Fasen vad frustrerande att inte få springa. Jag vill och jag kan. Känner jag såhär redan nu, så tror jag att jag kommer att koka över på lördag. Tur då att planeringen säger intervaller imorgon.

Planen för veckan är nämligen följande
Måndag: Lätt jogg 5 km
Tisdag Intervall 10x200 m
Onsdag: Vila
Torsdag: Lätt jogg 5 km
Fredag: Lätt jogg 15 min, 5x100 m stegringslopp
Lördag: Göteborgsvarvet 21,1 km
Söndag: Vila

Har dessutom en jobbvecka som inte är normal. Fullt med möte och utbildningar och till på köpet så ska jag vara ledig ett par timmar i slutet av veckan. Hur ska jag kunna få in allt jag inte bokat i schemat? Får kanske ta mig till jobbet lite tidigare imorgon, eller jobba över ett par dagar. Får se, just nu ligger jag efter. Även det är frustrerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar