lördag 5 maj 2012

Kyrkstafetten 2012

En intensiv helg i Kalmar har precis avslutats. Direkt efter jobbet bar det av söderut mot Kalmar. Efter en stunds bilkörande så anlände vi hungriga och trötta. Pang på, direkt till Guldfågeln för Kalmar-Gais. Mäktigt hur ett mål kan tysta en publik så. 2-2, kvittering av Gais på stopptid.



Jalla jalla, direkt vidare till kvällens pokerturnering hos Thunberg. 50 kr buy-in, 6 spelare och vinnaren får 250. Tack tack sa jag och tog hem pengarna. Klockan blev sent innan jag fick min date med sängen. Oj.

Cäta sov på den inglasade balkongen och väckte mig mitt i natten för att hon ville in. Ojdå, Tommy är allergisk, men Cäta fick komma in ett par timmar i alla fall. Ut 6:20, promenad. 07:10 Havregrynsgröt och kaffe. 8:00 avfärd mot Öland. 8:30 hämtar nummerlappar. 8:50 Resten av laget möter upp. 10:00 går starten för Kyrkstafetten och laget Gott mos.



Gustav är här och Therese är här och vad roligt att Per också är här och i vårt glada lag har vi André här idag och vad roligt att Tova var här. Daniel är här... sen tog det stopp. Eller vi hade även våra två supportrar och vattenbärare, Tommy och Cäta förstås.



Personbästa är till för att slås och det kändes som om alla var och nosade i trakterna av sina personbästa. Skoj att det kan klaffa för alla samma dag. 13 grader, strålande sol och 8-10 m/s, en riktig försommar dag på Öland. Totaltiden har jag inte koll på än, men en 5:e plats blev det för Gott mos på den korta stafetten! Bra jobbat alla!

Själv gjorde jag 5270 meter på 22:04, eller 4:11 min/km. De första två kilometrarna var lättlöpta, sen blev det motvind och tempot sjönk en aning, men jag är mycket nöjd ändå. Ett riktigt bra kvitto inför nästa helgs stora utmaning. Nu ska jag kasta mig ut i Västerviksvimmlet. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar