tisdag 8 maj 2012

Springer med vikter runt höften

Våren är här på allvar. Snart är det sommar! Men först ska Varvet hinnas med, på lördag. Börjar känns rätt bra, men jag är, precis som igår, frustrerad. Idag kändes det precis som om jag hade ett extra bälte runt kroppen när jag sprang mina intervaller. Kroppen ville springa ännu snabbare, men jag försökte hålla mig till planen. Det gick inte helt bra, var 2-3 sekunder snabbare än beräknat på varje 200 meters intervall, men det var ändå med "vikter runt höfterna". Det var sista riktiga passet innan lördag. Blir lätt jogg på torsdag eller fredag.

I söndags tog vi en tur runt Västervik. Visst är det fint om sommaren :P Jag och Per är uppe på Kulbacken och tittar på utsikten över Gamlebyviken.


Annars känns det här bra. Målgången i Kyrkstafetten 2012. Njuter fortfarande av vår 5:e plats. Åter igen ett stort tack till laget (Gustav, Therese, André, Per och Tova) samt Tommy och Cäta som hjälpte till vid sidan om löparbanorna. Blir repris nästa år!

Idag har jag annars spenderat i skolbänken. TENS, handledning och Brandskydd. Känner mig laddad efter dagen och när det är intressant så blir jag lätt eld och lågor över det. Äh, nu blev det låg nivå.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar