söndag 20 maj 2012

Sub 5!

Precis hemkommen från en svettig runda med löpskorna. Tänkte mig 12-14 km i lagom tempo, inte allt för ansträngande, men samtidigt inget såsande. Till en början är det bra med uppvärmning. Det är det alltid. Jag börjar därför lugnt, tänker väcka kroppen. Sub 5:00. Oj! Så jag låser benen något. Ingen bra idé att dra på sig mjölksyra redan under uppvärmningen. 4:48. Shit! Men nu då. Nu på den tredje kilometern måste jag lugna mig, annars kommer passet bli väldigt kort. 4:43. Nu går det inte längre. Jag rullar igenom resten av passet utan en enda kilometer över 5:00. Snabbaste km på 4:29. Ändå steg pulsen aldrig över 171, med ett snitt på 156 bpm över 60 min löpning och nästan 12,5 km. Bra. Mycket bra!

Vädret är bra det med. 14 grader. Strålande sol. Nästan ingen vind. Därför förtjänar jag en glass i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar