torsdag 3 maj 2012

5:54 blev till 4:35

Ännu en solig dag, men idag var det inte lika varmt. Faktiskt rätt kallt när jag cyklade hem från jobbet. Dock strålande sol. Skyndade till dagis för att hämta Cäta och sen hem för att bara kasta på mig kläderna och ge mig ut i spåret. Torsdagar är klubbdagar. Då springer jag med klubben. Samling 17.45, så det var nätt och jämnt att jag hann springa till samlingsplatsen. Sen iväg in i skogen, dock i ett makligt tempo. Snittade 5:20 sett över hela passet. In i skogen som sagt, över grenar och stenar, upp för backar och trampa i lera. Inte bästa uppladdningspasset inför helgens och nästa helgs viktiga event, men skoj ändå!

Passet började med tunga ben, men slutade desto bättre. Efter ett par km i skogen så planade terrängen ut och vi i täten kunde pinna på lite mer. 5:54 blev till 5:09 som blev 4:49 som blev 4:35. Sådär ja, då blev det tempo ändå. Skönt! De sista två kilometrarna gick på asfalt, kanske en del av förklaringen till att de gick så pass mycket snabbare.

Nu måste jag packa, för imorgon bär det direkt efter jobbet av till Kalmar och herrarna Gran och Thunberg. Väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar