måndag 27 augusti 2012

Ute och cyklar

Efter en dryg vecka utan löpning, så tog jag mig ut på en cykeltur idag. Horns udde tur och retur med Per och Andreas. Jag hade klart sämst cykel, så jag hamnade sist. Verkligen sist. Höll ändå hyfsat tempo, men det är svårt att få puls när låren tar mjölksyra och stoppar systemet.

Längtar därför efter min cykel. Beställde ju en racer för ett par veckor sedan. Blev då väldigt besviken är butiken ringde och sa att den inte fanns i sortimentet, troligen slutsåld. Tråkigt då att den var kvar på hemsidan och lurade mig. Har därför tittat vidare på olika sajter och kommit fram till ett resultat. Det enda jag behöver just nu är ett par tusenlappar över, så att jag kan beställa från Tyskland. Säsongen lider mot sitt slut, så det gör kanske inte så mycket om jag köper cykel till våren. Då är jag halvvägs in i klassikern.

Det första delmomentet, Lidingöloppet, närmar sig med stormsteg. Sur då att inte kunna springa just nu. Men det är just att det är så kort tid kvar som gör att jag inte chansar när det gäller min fotskada. Bättre att vila nu och hinna träna lite innan Lidingö, än att träna nu och behöva vila precis innan loppet. Om en månad får vi se om jag gjort rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar