torsdag 16 augusti 2012

Snabbdistans

Hem från jobbet. Byta om. Ut och spring. Förutom att jag inte hämtade Cäta, så var det en rätt vanlig dag. Idag var det en ovanlig dag. Jag hämtade alltså inte Cäta innan jag sprang, utan tog mig ett snabbdistanspass ut till Lucerna och dagiset. Uppvärmning, 5,23 km snabbdistans i 4:26-tempo i snitt, andas ut på dagiset och sen jogga hem med Cäta. Effektivt? Visst! Skönt? Visst!

Nu sitter jag lätt svettig i soffan och njuter av ett bra genomfört pass. Trodde inte att benen skulle svara så bra som de faktiskt gjorde. Uppvärmningen var seg, men det lättade efter en stund.

Ska vila imorgon, för på lördag är det rekordlopp på g, tillsammans med Thomas. Det blir jobbigt, det blir en nyttig erfarenhet och det blir långt. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar