onsdag 1 augusti 2012

SM-spåret i Gamlia

Jag befinner mig i Umeå. "Hemma" i Umeå. Känns lite märkligt. Ingenting har hänt, samtidigt händer det saker hela tiden. Om två år, då är det en ny stad. Då kommer jag knappt att känna igen mig, men nu är sig allting likt.

Jag har två träningsmål med min vecka här uppe. 1) Minst ett träningspass om dagen (Löp eller styrka) + att jag kör en morgonpromenad om vädret tillåter, så de dagarna blir det nästa två pass... och 2) Springa två varv på SM-spåret vid ett och samma träningpass.

För er som inte känner till SM-spåret, så är det en preparerad terrängbana i skogen runt Gamlia på 10 km. Under dessa 10 km så springer man upp för 9 rejäla backar, plus några mindre stigningar. Känner att det är perfekt träning för Lidingöloppet.

Igår sprang jag ett varv. Det var ett jobbigt varv. Ett varv där jag fick gå de sista meterna på några av backarna. Jag orkade helt enkelt inte. 55 min blev det i alla fall. Med uppvärmning och nedvarvning blev det precis över 12 km. Bra pass!

Idag tänkte jag ta det lite lugnare. Får se hur det går. Springa kommer jag att göra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar