måndag 20 augusti 2012

Inte bara trött

Inte bara att jag blev helt utpumpad av lördagens 28 km. Jag blev också skadad. Kände väl egentligen av det redan under passet, men ville varken säga något eller stanna. Nu har det gått två dagar. Jag skulle ha sprungit igår igen, men vilade för att bli hel igen. Igår blev det 5 h promenad med Cäta i värmen istället, så foten har fått jobba i alla fall. Men den klarar inte av den tyngre belastningen vid löpning. Det gör ont varje steg jag tar, när jag går! Måste erkänna att det är lite bättre idag. Jag väntar tills smärtan lagt sig vid gång, då kan jag testa att springa igen. Efter att ha gjort några egna tester så tror jag att det är en stressfraktur, igen. Har haft det tidigare, men inte på exakt samma ställe. Det gör ont när jag belastar, men inte i vila. Det smärtar vid palpation av lateralsidan, mot mellanfoten, men inte om jag går på tå. Ingen direkt rörelsesmärta. Nog om det. Jag vilar just nu. Frustrerande, men rätt, just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar