lördag 18 augusti 2012

Rekord!

Nu har det äntligen skett! Jag har slagit rekord. Jag sprang långt. Längre än någonsin. Jag sprang länge. Längre än någonsin.

Uppstigning i ottan. Inte så farligt som det låter. Faktiskt rätt trevligt. Frukost. Promenad med Cäta. Samling 09.00 utanför McD. Thomas hade redan sprungit en dryg km när vi sågs. Började rulla lätta km på asfalt. Typ 5:20-tempo. Lätt att det skruvas upp lite när det känns långsamt, men vi höll oss rätt bra. Runt Maren, förbi stallet. Där kom första vätskepausen. Det påminner mig om att köpa ett vätskebälte. Då hade vi nästan loggat 10 km.

Fortsatte förbi Jenny, ut i sandgropen. Försökte hitta rätt väg. Okej, där var stigen. Följde den en bit, sen kom nästa svårighet, vi gjorde nämligen fel vägval vid Smalspåret. Insåg det efter en liten stund och vände tillbaka. Följde Smalspåret till Rössle gård och sen tog grusvägarna över. In i skogen, mot Verkebäck. En tempohöjning till ca 4:30-tempo i 2-3 km var inplanerad efter 80 min. Den fick vi nu, längs skogsvägarna. Thomas är några klasser vassare än mig, så han drog iväg i 4:30, själv var jag nöjd att jag kom ut ur lunken. 4:41 och 4:35 samt ytterligare en liten bit, ca 2300 m. Ny vätskepaus samt lite socker.

Vände tåget, och in i skogen. Trodde att vi var rätt, sen kom vi till världens ände. Vände igen. Trodde att vi hittade ett nytt spår som var rätt, sprang längs det ett par hundra meter innan vi märkte att även det var en återvändsgränd. Vände igen och sprang tillbaka, nästa hela vägen som vi kom. Svängde dock innan Rössle gård. Ny grusväg. Genom en kohage. In på "7,5an" vid VO och föjde det spåret till omklädningsrummen. Där dog jag. Eller nästan. Sista 8 km var tunga. Benen saknade energi. Kroppen med. Tur att Thomas hade med sig proviant och vatten. Jag sinkade honom en del, men är nöjd med min insats.

Garmin sa 28,09 km och närmare 3 h totalt arbete. Snyggt!

Har fått i mig mat och vätska, så nu är jag redo att möta dagen. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar