torsdag 2 augusti 2012

En glass är en glass

Jag tänkte springa igår. Det gjorde jag inte. Istället blev det en minigolfrunda, middag hos mamma och fotboll på MSK Arena. Jag sprang idag istället. Vi tar det i tur och ordning.

Minigolf: På klassiska Hedlunda, avgörs på filt såklart. Jag, Matte, Nessi, Roland och Kalle ställde upp. Som vanligt glass till vinnaren, som förloraren betalar. Vi bestämde att vi inte skulle räkna slagen under spelets gång, utan spela i blindo. Det var spännande, då jag faktiskt inte visste om jag var fågel, fisk eller mitt i mellan inför avgörandet. Efter att ha missat mitt första slag på sista banan så sopade jag in en avslutande 2:a och tog faktiskt hem vinsten med två slags marginal. Totalscore på 49. Säsongsbästa. Brorsan betalade för glassen. Tackar!

Middag hos mamma med bror, syster och systers pojkvän. Trevligt att komma dit en sväng när jag ändå är i stan. Ny soffa hade hon också. Även Sally var där. Det märktes vilken hundabstinens jag har. Shit vad jag saknar Cäta!

Fotboll på MSK Arena: Ersboda FF vs. St Marys home, div 4 herr. Lätt regn. Avsprak kl 20. Berg- och dalbane-domare. Mest dal faktiskt. Hade sin egen show. Lite synd, när det var två rätt trevliga lag att titta på. Ledning med 2-1 blev till förlust med 4-2. Surt.

I går kväll bestämde jag att jag skulle ta en morgonrunda idag istället, då jag missade löpningen igår. Så när jag klev upp var det bara att hoppa i kläderna och ge sig ut. Längs älven, nedströms mot Strömpilen, vänder och tillbaka. 17 gr, vindstilla, strålande sol. Lysande förutsättningar helt enkelt! Det var tunga ben som lämnade Storgatan, men något lättare som kom tillbaka. Ca 5:10-tempo, det skulle ju vara lugnt. Tar troligen ytterligare ett pass i em. Ligger fortfarande ett efter.

Nu ska jag byta om innan det blir lunch på någon trevlig uteservering. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar