söndag 12 augusti 2012

Handbollen styrde träningen

Efter fredagens intervallpass har jag vilat. Eller vilat och vilat. Jag har i alla fall inte tränat. Jag har haft en väldigt trevlig helg. Fullt upp, men ingen träning, inte förrän idag.

Läste på schmat och såg att 20 km kuperad terräng stod att läsa för dagens pass. Oj. Dubbel-oj. Dels finns det inte riktigt det förutsättningarna i Västervik, om man inte springer många varv på en sågspånsbana i skogen förstås. Dels var det vara 2,5 h kvar till handbollsfinalen mellan Sverige och Frankrike i London-OS. Med ett beräknat tempo runt 5:15-5:30 och 20 km löpning, så skulle jag precis hinna till matchen. Fast det var det där med energi, dusch och transport till Per också. Oj!

Jag kortade passet något. Det blev 16,5 km. Det kändes okej. Jag hann duscha. Jag hann äta. Jag hann nästan till Per. Missade några minuter, men vad gjorde det? Sverige ska ha all heder för en enorm insats sett till hela turneringen, men i finalen var det stolpe ut. Sverige var bra. Frankrike var något bättre.

Det var ju meningen att löpningen skulle vara kuperad. Det blev några backar, men inte alls som "kuperad" betyder. Måste skärpa mig när det gäller kuperad och terräng, annars kommer Lidingöloppet bli jobbigt!

Imorgon är jag tillbaka i verkligheten. Jobb, hunddagis och styrelsemöte. Kan ändå sammanfatta en semester med totalt 15 löppass på 23 dagar. Okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar