fredag 3 augusti 2012

Kväll + morgon. Snart går tåget.

Nu är jag ikapp! Gårdagens morgonpass följdes upp av ytterligare ett pass på em. Hade inga stora förväntningar. Tittade i träningschemat och såg att jag låg ett snabbdistans-pass efter och att dagens egentligen var en mil på 49-52 min. Valde det andra. Det är ett relativt lätt och skönt pass. Kände inte direkt för att springa fort med de benen.

Ack så fel jag hade. Jag gav mig ut i vad som kändes som kryptempo, men vips så gjorde jag 5 blankt på första. 4:53 på andra och 4:49 på tredje. Vips så var det bara att följa med kroppen och vad den hade att erbjuda. Jag försökte att inte forcera, utan bara följa med. Det slutade med dryga 9 km i ca 4:45 i snitt. Skönt!

Galen som jag är så gav jag mig ut i ottan idag igen. Runt Nydalasjön tillsammans med Carro. Det var sega ben som inte riktigt ville lyda. Som tur var så var vi två som inte villa tokrusa, så jag chillade runt. Blev ca 12 km för mig. När vi skiljdes åt så började jag gå. Hade inte riktigt kraft och motivation att springa de sista 1,5-2 km hem. Nu har jag ätit frukost och känner mig väldigt nöjd med tillvaron. Det som saknas är en biljett hem till viken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar