söndag 22 april 2012

Terräng DM 2012

Alla är löpare. Det fanns inga motionärer, i alla fall inte i seniorklassen. Eller jo, det fanns en. Jag. Shit vad snabba löpare är! Jag är låångt efter. Shit.

Fyra varv på en slinga om ca 1000 m. Upp och ner, ner och upp. Inga vilopartier. Grusväg. Gräs. Rötter. Upp och ner igen. På det tredje varvet blev jag omsprungen. Jag blev varvad. Hela prispallen sprang förbi mig. Som tur var så blev det inte fler. När jag gav mig ut på mitt sista varv så var prispallen redan klar. Shit vad snabba de var. Själv är jag nöjd med min insats trots allt. Jag kom inte sist.

Trodde att jag skulle hålla ett högre tempo än vad det blev, men samtidigt så trodde jag inte att det skulle vara så kuperat som det var. Höll mitt miltempo i snitt, trots att det bara var 40% av distansen. 4:31 min/km. Vinnaren höll 3:13. Oj!

Men det var skoj att springa trots allt. Väntar bara på de officiella resultatet. Har jag otur så bröt någon och jag placeras sist ändå. Kommer med uppdatering när jag vet mer.

I vilket fall som helst så var det ett nytt personligt rekord. 4 km 18:04 min terräng.

Idag är det vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar