måndag 9 april 2012

Ny plats, samma blogg

Hej hej hallå!

Nu har jag bytt bloggplattform. Träningsbloggen är den samma som tidigare, men under ny rubrik och som sagt, under ny plattform. De senate året finns samlat på http://runnersworld.shapelink.com/sv/blog/ower

Det blev ett år på runnersworld. Nu tar jag nya tag och satsar här istället. Du som följer bloggen ska kunna hänga med mig i min satsning mot En svensk klassiker. Planen är klar; Lidingöloppet 2012 och  restrerande lopp under 2013 (Vasaloppet, Vansbrosimmet och Vätternrundan).

Jag har aldrig simmat så långt som krävs. Jag har aldrig åkt skidor så långt som krävs och jag har framför allt aldrig cyklat så långt som krävs. Ska jag vara ärlig så har jag inte ens sprungit så långt som krävs. Detta blir en utmaning!

Löpning är annars det jag sysslar mest med. Så sent som igår så slog jag personligt rekord i distans. 21,61 km, dvs en halvmara + 500 m. Skönt att riva av den. 1,48,44 på halvmaran kändes okej under ett träningspass. Dessutom var jag lätt vilse en period, men lyckades trassla mig ut situationen genom att hitta en snöbeklädd skogsstig som senare ledde mig rätt. Det visste jag förstås inte när jag sprang in på stigen, men magkänslan var rätt och rätt blev det. Spännande! Kände mig rätt lätt i kroppen med. Skönt!

Idag tror jag att det blir vila. I alla fall från löpningen. Tar mig ett core-pass istället. Tror jag.

Nästa större mål är annars Göteborgsvarvet 12/5. En halvmara som jag debuterar i. Målsättningen är först och främst att slå nytt personligt rekord, 1,45,15, men realistiskt så borde jag klara sub 1,40. Bara fem veckor kvar nu. Skoj!

Bilden är från Tjurruset 2011, min andra tävling någonsin. 2012 blir ännu bättre, redan nu är en tävling genomförd och ytterligare 7 är inbokade, varav Tjurruset är en av dessa. Är tacksam över att den ligger veckan efter Lidingöloppet. Bring it on!

Känns bra att äntligen ha genomfört den här flytten. Inte för att runners var dåligt, utan mer för att ha möjlighet att nå en större publik och med ett lättare gränssnitt. Nu kör vi!


Spring!

1 kommentar:

  1. Häligt Daniel! Ska bli kul att följa dina framsteg! Bea

    SvaraRadera