måndag 23 april 2012

Åtta blev 15

Träningsplanering den här veckan

Må: 8 km lätt distans + 5x100 m stegringslopp
Ti: 10 km lätt distans
On: Intervallstege 3x 1200m-800m-400m + 4x80 m koordinationslopp
To: Vila (Födelsedagslekar med jobbet)
Fr: Core
Lö: 18 km distans med fartökning
Sö: Core

Det känns som en överkomlig vecka. Ser fram emot lördagens långpass. Torsdagens äventyr hoppas jag blir trevliga och att vi får bra väder då lekarna ska vara utomhus.

Bara tre veckor till varvet. Känns fint. Sub 1,40 är troligt.

Igår hann jag bocka av många på min "att-ringa"-lista. Det resulterade i många inbokade planer i både närtid och i lite "längre-bort"-tid.

Dagens planerade 8 km blev till 15 efter att passet var klart. Löpning med klubben innebär att vi alla får anpassa oss något. Jag fördubblade nästan min planerade distans. 5:03-tempo och snacka skit hela vägen. Känns fint. Dock försvann stegringsloppen någonstans på vägen. Jag är inte bitter. Känns fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar