söndag 15 april 2012

Mina nya kompisar

Garmin 910XT
På påskafton så fick jag äntligen tummen ur och skickade in en beställning på ny utrustning inför säsongen 2012. Nu har jag hunnit inviga dem alla och två finns presenterade här nedan. De två andra nyheterna är en grön jacka med windstopper och en röd/orange långärmad tröja, båda från Adidas.

För mig så är Garmin och dess modell Forerunner 910 XT  helt ny, så tillvida att jag tidigare använt Suunto. Det är en rejäl omställning att byta tillverkare. Nu ska jag lära känna klockan ordenligt. Hittills har den bara imponerat på mig. Dock lever jag inte riktigt upp till dess potential än, eftersom jag bara springer i nuläget. Potentialen har jag tänkt att leva ut sen, när träningen blir lite mer blandad eftersom klockan är med av multisportmodell och klarar bl.a. av cykling, löpning och simning. Det ska dock sägas att årets träning fokuseras på löpningen.

Skorna däremot är en välbekant kändis, bara lite uppdaterade. Förra årets gula modell har nött sina mil. Känner i och för sig att det skulle sitta bra med ytterligare två par skor. En trailsko och en tävlingssko. Får se hur det blir. Läcker är den i alla fall! Och vacker stretchmiljö har jag med!
Asics DS Trainer 17

Blev "måndagsrundan" tillsammans med Cäta idag. GPS:en svarade och meddelade att rundan är 9,72 km, vilket avverkades på 49:38 min. Cäta var inte på min sida idag. Hon låg och bromsade och bromsade. Jag vill inte dra i kopplet, men ibland är det oundvikligt. Försöker att locka fram henne istället, men ibland måste det ha sett rent komiskt ut. Skulle ändå vara ett lugnt pass, då jag är inte orolig. Skönt väder och korta byxor gjorde upplevelsen ännu bättre.

Imorgon börjar en ny vecka. En lugnare vecka faktiskt. Känns inte helt rätt, för nu har jag äntligen kommit igång ordenligt. Jag vill bara springa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar