tisdag 24 april 2012

Seg seg seg

Idag var inte min dag. Möte hela dagen på jobbet. Sen hembesök och jag blev lite sinkad. Lätt stressad kom jag hem. Kastade på min löparkläderna och sprang ner för att hämta Cäta på dagis. Dit gick det okej, sega ben, motvind, men okej tempo. Det var trots allt uppvärmning. Sen fick jag med mig Cäta en bit. Två km var ok, men efter det så hade jag i princip strypkoppel på henne. Hon ville verkligen inte springa. Jag saktade ner. Jag lockade fram. Jag gick. Hon ville inte. Jag ville inte. Det blev pannkaka av alltihop.

Kanske bra att jag fick mitt lugna pass idag då. Planeringen för veckan sprack ju redan igår. Känner jag såhär imorgon så blir det inga intervaller, utan det blir vila istället.

Annars börjar våren äntligen göra sig påmind. Temperaturen stiger över 10 grader igen. Solen skiner och bladen börjar slå ut. Igen.

Med tanke på vad jag vaknar till varje morgon så ska jag inte klaga egentligen. Kan bli riktigt bra till sommaren. Frukost på bryggan någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar