fredag 13 april 2012

Gyllene måsen

Jag blir lika förvånad varje gång. Varje fredag när jag passerar utanför gyllene måsen eller något annat snabbmatsställe. Varje gång jag passerar så är det med 1) löpskor, eller 2) hund. Jag känner min besviken på föräldrar som uppfostrar sina barn på det viset. Är det fredagsmys? Då är till och med OLW bättre.

50% av EU:s befolkning klassar som överviktiga. Nära 20 % är feta. Epidemin bara fortsätter. För 30 år sedan visste asiaterna knappt vad diabetes var, nu är det en folksjukdom även där.

Det värsta är att jag inte ens blir arg. Jag blir bara besviken. Vad krävs för att ändra denna trend? Information räcker inte. Det är för stora krafter som verkar för att epidemin ska fortsätta. Det är ekonomiska intressen. Samma problem som med miljön och den globala uppvärmningen. Ekonomiska intressen. Kortsiktighet. Besviken.

Träningen då? Jo tack. Det regnar i Västervik. Jag fick till snabbdistans på Gränsö, dryga 5 km i 4:35-tempo. Skönt, men svårsprunget i leran. Därför är jag mycket nöjd med noteringen. Blir Karstorp imorgon. Enligt planen så blir det backintervaller tillsammans med Per. Skönt! Länge sedan det var backe på allvar.

Mindre än en månad kvar nu. Om en månad hoppas jag att jag sitter på Avenyn i kortärmat med en öl i handen. Fram tills dess är det hårt jobb som gäller.

Spring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar