torsdag 26 april 2012

Upp som en sol, ner som en regnskur

Oj vad det regnade igår. När jag cyklade hem från jobbet så öste regnet ner. Dessutom blåste det motvind, såklart. Men har man avtalat löppass så har man. Då backar man inte. Det krävs mer än lite regn för att hindra mig.

Tre timmar senare så hade regnet lugnat ner sig. Det var blött, men det öste inte ner längre. Det strilade.

Blandade intervaller med två gaseller. Shit. Tur för mig att vi sprang olika blandade intervaller. Mina bestod i 1200 m (4:10min/km) - 800 (4:00) - 400 (3:50) - 200 (3:40) - 400 (3:50) - 800 (4:00) - 1200 (4:10). Gåvila 100 meter. Det kändes bra. Lätt. Skönt. Inget mördande tempo, men ändå ansträngande. Kanske att jag skulle kunna pressa varje distans något, men det blir till nästa pass. Första gången jag sprang just det här passet.

Regnet gjorde bara att det var massor med syre i luften.

Idag blir det lekar med jobbet. Ärligt känns det sådär. Jag är inte så mycket för sånt.

Annars rullar det på. Planer för den närmaste tiden börjar sprikas. Åka dit, åka hit, få besök, åka dit, åka hit, få besök och åka dit. Snart är det höst igen. Då blir det ensamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar