söndag 29 april 2012

Skön varningsskylt

När jag senast besökte Helsingborg så stötte ja på den här sköna skylten. 




















Jag var tvungen att dubbelkolla för att verkligen se vad den visade för något. Ja, det är en boulespelare. Helt enkelt en varning för boulespel-skylt. Skön!

Tiden springer förbi. När jag tog den här bilden så hade jag inte ens börjat jobba i Västervik. Det var förvisso bara veckan innan, men ändå. Jag visste inte vad som väntade, hur livet skulle te sig. Jag var i kraftig affekt. Tur då att en skylt tillfälligt kunde lätta upp lite.

Ska jag kasta mig ut? Känns galet men skoj. Man ångrar ju bara det man inte har gjort.

För ett par dagar sedan var det årsdagen för min intervju här på kommunhuset. Då visste jag verkligen inte hur tiden skulle te sig. Då var allt frid och fröjd. Då var då, nu är nu. Jag lever, men ibland känns det som om jag bara lever i en bubbla. Jag ser livet åka förbi utanför mitt fönster, men att jag bara är en åskådare. Bäst att ta tillbaka förarplatsen och kasta ankar.

Idag blev det en rejäl avstickare från temat en svensk klassiker, men livet finns där bakom. Det träder fram även i bloggen. Ingen löpning idag, men det blir core i em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar