onsdag 31 oktober 2012

Per är sjuk = löpning

Med en sjuk träningsledare så blir det att ta till de hederliga träningsmetoderna. De metoderna som jag kan. Jag har helt enkelt sprungit. Jag sprang i måndags. Första gången på 8 dagar. Det kändes väldigt okoordinerat och klumpigt. Jag sprang 12 km och snittde under 5:00, men det kändes ändå väldigt konstigt. Jag lyckades tamja in klubben som kom löpandes i sina reflexvästar, så jag hakade bara på.

Igår blev det ytterligare distans, "måndagsrundan". 9,70 km, ca 49 min. Kändes bättre ur koordinationssynpunkt, men det var ett lugnt pass. Försökte hålla igen hela tiden. Ingen större ansträngning, bara skön genomblödning.

Idag blev det tight om tid igen, så jag ställde inte träningen. Imorgon tänkte jag ta Skyfall, så vilodag igen. Kalmar till helgen; Tommy, gör dig redo för träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar