onsdag 10 oktober 2012

Utrustningsproblem

Än så länge har mitt gymkort kostat mig 275 kr per träningstillfälle och massor med träningsvärk. Det är skönt!

Känner att oktober blir en liten testa-på månad. Känns bra. Gymmet. Simhallen. Det är vad jag kallar vila! Fast jag sprang igår. Ett vilopass, en dryg mil i strax över 5-tempo med Per i VO.

Det som oroar mig mest just nu är utrustningsfrågan. Jag har ingen koll på vad man åker på för skidor. Pjäxor? Valla? Bindningar? Stavar? Kläder mm?

Jag har ändå försökt att sätta mig in i cykelutrustningen. Det är inte heller så lätt, men jag har hittat en liten ingång i alla fall. Det stora problemet är att jag är så pass lång, så jag vill inte gärna chansa med en för låg cykel. Minst Shimano 105-växlar och gärna under 10000. Har inte hittat så många nya cyklar som uppfyller detta, men har som sagt en ingång. Kollar även begagnat, men det är ännu svårare.

Imorgon vet jag inte om det blir sim eller löp. Får se hur kroppen mår efter dagens gympass.

Aj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar