lördag 20 oktober 2012

Oj vad jag har vilat i veckan

Jag har spenderat ett par dagar i huvudstaden. Jag gillar verkligen den staden. Igår när jag gick genom Vasastaden och Kungsholmen, så kände jag att jag verkligen vill tillbaka hit. Vad vacker vår huvudstad är! Anledningen till att jag spenderar så mycket tid i Stockholm, förutom Lidingöloppet och Tjurruset, är att jag läser en kurs på KI. Jag tänkte lära mig Idrottsmedicin. Kanske inte för att ha nytta av just nu, men för framtiden, det är dit jag vill, tror jag.

När jag är på resande fot så brukar träningen förändras något. Just nu befinner jag mig mellan två säsonger. Jag har därför inget träningsupplägg. Inget schema. Ingen plan. Jag tränar på känsla. Det är skönt. Det är okontrollerat. Det är avslappnad. Jag tror att jag tränar lite mindre och fram för allt så tränar jag inte lika hårt. Däremot har jag varierat träningen mycket mer, detta tack vare gymkortet på TR och att jag faktiskt inte behöver springa. Det är ju långt kvar till nästa lopp. Dessutom är det på snö.

Jag tog vilodag på tisdag. Det var planeringsdag på jobbet och transport till Norrtälje. Vilken match förresten. Jag drog det på twitter, men visst var det bra att fler än Lustig har svårt att hålla sin stolpe?

Onsdag, första dagen i skolan för den här gången. Blev en lång dag där jag åkte till Sumpan och träffade Hanna, Elin, Erik, Andreas och Bea. Tiden går så fort. Sent var jag hemma igen. 2 h transport.

Torsdag blev vila. Åkte hem direkt efter skolan. Lagade mat och tog en kväll med Larsa.

Fredag och jag slutade kl 15. Tog en promenad genom Hummlegården, Stureplan, Kungsgatan, Torsgatan, St Eriksplan och Flippin Burgers. Hippt. Förstår det. Men vegoburgaren var långt ifrån lika bra som de andra sa att deras burgare var. Synd. Vidare till Monks, som vanligt. Hemma runt midnatt.

Idag har jag i alla fall tränat. Blev två tuffa timmar på Friskis i Norrtälje. De körde Träningens dag med fri entré för alla. Skönt för mig. Var med på ett CirkelFys-pass. Klassisk stationsträning i modern tappning. 2x10 reps á 45 sek, vila/transport 12 sek. Modifierad Tabata. Sedan ett 6x5 min kondition. Varvade rodd, löpband, crosstrainer och cykel, beroende på vad som fanns ledigt. Svettiga blev vi båda två. Skoj var det, och jobbigt!

Ikväll klarar jag inte av att se Körslaget. Vad gör man då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar