söndag 14 oktober 2012

Ostrukturerad träning

Här går jag och köper gymkort för första gången på evigheter. Igår tänkte jag köra en cardiomix med rodd, stakning, cykel, löpning och crosstraniner. Vad händer då? Jo, gymmet är stängt. Hur kan de stänga 15 på lördagar? Dåligt! Fast jag får väl lära mig öppettiderna. Idag har de i alla fall öppet till 19, men då öppnar de inte förrän 14 istället... sovmorgon tänker någon då. Dåligt tänker jag.

Hur som helst så blev det löpning istället. Försökte hålla mig under 5:00 i ca en mil. Första km kändes lätt, men var uppvärmning. 5:15. Andra kändes fortfarande lätt. 5:02. Tredje var lätt. 4:52. Fortsatte så mest hela tiden. Avslutade med 4:33 och klockade garmin på 8,54 km i 4:50-tempo i snitt. Kände mig lätt hela tiden. Det var ett tag sedan benen kändes såhär lätta. Efter alla tävlingar på slutet så har kroppen sagt ifrån.

Jag sprang liknande distans i tordags med, på Gränsö. Då var förvisso terrängen tyngre, men 5:23 i snitt var ingen höjdare. Bättre då med gårdagens asfaltspass.

Har faktiskt gjort 5 pass den här veckan, på 6 dagar. Idag har jag fem timmar på mig att pressa in någon på TR. 14-19, för sedan är det stängt.

Jag som ska vila i oktober. 5 pass alltså. Hmm. Fast det är utan struktur. Jag bara springer. Jag bara tränar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar