torsdag 25 oktober 2012

Det ska bli skönt med vila

Efter 8 pass på 6 dagar så tar jag vila imorgon. Även på lördag. Blir bra för kroppen att få återhämta sig något.

Idag blev det återigen gymmet med Per. Tufft kombinerat cardio- och styrkepass. Började med 5 min rodd, fortsatte med 2x5xdubbel tabata med marklyft 50 kg och burpees. Sedan blev det 5x1 min 300 m rodd, med 1 min vila. Sista blocket blev i rehabrummet med tabataintervaller, började två varv med dubbla för att fortsätta tre varv med enkla. Övningarna var Kettlebellsving 16 kg, liggande bålbalans på rulle och hopprep/utfallssteg med saxhopp.

Totalt var detta väldigt jobbigt. Det skrek av syra. Nästan hela kroppen fick sig en genomkörare. Det positiva är att jag, förutom vilan imorgon, faktiskt börjar lätta på träningsvärken.

Nu tar vi helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar