tisdag 23 oktober 2012

Träningsvärken tar över min kropp

Dubbla pass i söndags. Pass igår och turbopass idag. Det går bra nu, men jag har ont överallt.

Söndagen började jag med att springa runt på Gränsö. Vackert höstligt och underbart löpväder. Jag hade inte sprungit på en dryg vecka, så det var lätta ben som avverkade de 13 km. På eftermiddagen mötte jag upp Per på TR och körde lite styrka. Aj aj.

Måndagen blev intro med spinning. Måste vara 3-4 år sedan sist. Satt inte riktigt. Svårt att hitta rätt belastning med. Jag kan bara bli bättre, men svettigt var det i alla fall!

Idag blev jag sen från jobbet och hann bara möta upp Per en snabbis på TR, då han hade en tid att passa efteråt. Uppvärmning och utmaning blev dagens pass. Utmaningen bestod i att varje minut utföra 5 burpees och sedan dundra på med trustors med hantlar. Klar var man när man gjort 50 trustors. Den första minuten gjorde jag 15 och tänkte att det här går väl snabbt... nu blev det nästan 8 minuter i alla fall. Shit vad jobbigt! Främst för övre pectoraler och främre deltoideer. Burpees var vila. När händer det igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar