fredag 2 november 2012

Steg 3 är påbörjat

Idag påbörjade jag steg 3. Enligt plan lite försenat, men tillräckligt med tid för att hinna simma in. Det är alltså Vansbrosimningen jag har börjat ladda inför. Det blev bassäng och 1 km bröstsim. Vet inte hur lång tid på pricken, men ca 35 min på 25 m bana. Kändes rätt segt, men ändå skoj att vara igång!

Jag är i full färd att laga ihop ett träningsschema för den närmaste tiden. Tror att det blir november och december till att börja med. Januari blir troligen ett nytt nyårslöfte, bara att denna gång är jag betydligt mer förberedd. Ska inte åka dit på överbelastningsskada för att jag springer 23/31 dagar. Till januari är jag som sagt mer förberedd. Nu både gymmar och simmar jag ju, utöver löpningen. På gymmet går det dessutom att köra pass, ex spinning, för att få upp lite flås och vana inför Vättern. Men Vasan ligger trots allt närmast i tid, så jag håller tummarna för snö, så att jag får träna även med skidor på fötterna.

Jag tar helg. Allhelgona helg. Det blir en träningshelg, som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar