fredag 16 november 2012

Ingen bra träningsvecka

Jag ska vara ärlig. Jag har fortfarande inte gjort något träningsprogram. Jag har inte haft tid. Det händer så mycket annat just nu. Jag tränar. Men inte efter någon program. Jag simmar. Jag löper. Gymkortet får stå tillbaka nån vecka. Jag köper ett nytt kort efter nästa helg. Det räcker fram till jul. Väntar ett par veckor och köper sedan ytterligare ett kort i mitten på januari som sträcker sig fram mot Vasan.

Igår blev det morgonsim innan jobbet. 1 km bröst. Jag är inte snabbare än så. Simmer jag längre blir jag rätt sen till jobbet. Tack för flextid.

Idag spontansprang jag 9 km. Tänkte att jag för en gångs skull skulle hålla max 150 i plus. Jag har skitsvårt med det. 5:20-5:30-tempo och knappt 150 i snitt. Skitsega ben, främst hamstrings. Kändes som om de inte orkade. De kämpade emot varje steg. En amatörlöpare som mig springer ca 150 steg i minuten och ett pass på drygt 50 min innebär rätt mycket kraft som ska övervinnas om hamstrings stretar emot. Idag var alltså en sån dag. Segt.

Sprang för övrigt kortare intervaller i onsdags. Även det segt. Tur att jag får vila två dagar nu. Följ mig på twitter istället. KlassikerDaniel. Slänger väl in ett inlägg efter helgen. Blir som sagt ingen träning. Har annat för mig #lsrkongress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar