tisdag 6 november 2012

Bokstavskombo?

Efter 2012 års stora mål, Lidingöloppet, för drygt en månad sedan, så har jag legat i lite dvala när det gäller träningen. Eller jag har kört på, varierat mig lite mer, testat nytt, köpt gymkort, börjat simma, inte sprungit varje dag, men framför allt så har jag inte haft något schema att utgå ifrån. Jag har lovat att återkomma med en planering så fort den är klar och meningen var att den skulle vara klar och startas igår. Så blev det inte.

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte ens påbörjat den. Grundstenarna kommer såklart att vara klassikerns tre delmoment som är kvar. Lägg till Göteborgsvarvet som tillkommer efter halva klassikern, så vet jag att jag har att göra under våren.

När det gäller utrustning är jag fortfarande på jakt. Kollar blocket varje dag. Det finns mycket intressant, men allt känns osäkert, eftersom jag inte vet jag behöver eller hur jag ska optimera dessa. Tänker nu främst på cykel, men även skidor. Till Vansbro ser jag inget större problem när det gäller utrustning. Bara att köpa. Eller?

Eftersom jag inte tränar efter schema just nu, så sker varje pass spontant. På ett sätt är det väldigt skönt, på ett sätt inte. Kanske finns nått Aspbergserssymtom hos mig. Jag föredrar alltid planering och tydlighet. Har alltid gjort det. Det är bara när jag söker jobb som jag säger att jag är flexibel. Det är jag kanske, inom rimliga gränser. Planerad spontansemester har jag gjort några gånger. Det är lika delar aspberger som adhd. En salig mix som ibland bara känns som en checklista, men som ibland blir en skakad drink.

Hur som helst, dagens spontanpass blev löpning snabbdistans 5 km. Har inte tryckt på under löpningen senaste månaden, har knappt sprungit senaste månaden, så det kändes rätt stelt, kantigt och konstigt. Samtidigt som det kändes konstigt så var det väldigt härligt. Höll ett tempo som var marginellt snabbare än mitt pers på milen. Nu var det halva distansen, så borde ha kapat närmare en halv min per km, men det tar vi till våren. Jag är nöjd med mitt pass.

Planerar återbesök på simhallen imorgon. Får se om jag tar mig upp i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar