tisdag 10 juli 2012

Racerapport Karhu run

6,2 km, asfalt, lätt kuperat. Jag gjorde en taktisk miss och ställde mig för långt bak. Typ 6:e led, hade varit bättre i 3:e. Blev trångt den första kilometern, eller nästa de första två km. Släppte lite efter det.

Följde annars planen rätt bra. Skulle hålla mig inom 4-4:10 min/km för att klara sub 25 på 6 km. Nu var det 6,2, så redan där blev det tuffare. Nu klarade jag inte av tempomålet för mina 6,2 heller. Eller helt ärligt så mätte både min och Hallgrens Garmin 6,27, men skit samma, jag sprang ändå för långsamt. Det blev ca 4:16 min/km. Tappade när det blev uppförsbackar. Är ändå nöjd med dagen.

Fick 26,30 som officiell tid och plats 91 bland herrarna. Respekt till Tova som kom 5:a och Daniel som var 16:e!

Det var ett roligt lopp på en trevlig bana, men till nästa år ska jag inte underskatta min förmåga och ställa mig så pass långt bak som jag nu gjorde. Strålande väder och peppande publik gjorde inte saken värre! Bara motvinden på 3:e kilometern som var dålig.

Nu väntar den efterlängtade sängen. Tjipp!

1 kommentar: