fredag 13 juli 2012

Inte kompis med Cäta idag

Kom igen nu!

Kändes som om jag sa det alldeles för många gånger på dagens runda. Och det var inte till mig. Det var till Cäta.

Vi var inte kompisar. Som vanligt. Men jag försöker fortfarande. Vill gärna att hon ska vara med och springa. Normalt försöker jag ju anpassa de pass jag springer med henne. Normalt blir det återhämtningspassen. Idag blev det tusingar. På asfalt. Med Visfestivalen och alla turister i stan.

Vi sprang ut mot Gränsö. 2,5 km uppvärmning. 5x1000 m. Gåvila 80 sek. Siktade på 4:20. Det klarade jag en gång. De andra 4 blev långsammare, men förhoppningsvis blev jag starkare för det. Jag hade en extra vikt att släpa med mig. Det händer ju även att hon stannar av naturliga orsaker, men det var inte därför det gick sakta. Hon ville helt enkelt inte springa. Jag försökte ändå släppa henne så ofta som möjligt. Men helt plötsligt kommer det fotgängare, hundägare, bilar, övergångställen eller cyklister. Vi kom dock hem och jag blev svettig.

Nu är det fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar