söndag 8 juli 2012

Go green

Jag säger inte att alla ska göra som jag har gjort. Jag säger bara att det vore bra om alla tänkte efter, istället för att bara köpa. Bara äta. Bara släppa ut växthusgaser. Bara misshandla. Bara mörda.

Tänk om du kunde göra det 2 dagar i veckan. Måndag och torsdag. Då är det dax. Tro mig, fantasin när det gäller matlagningen kommer att öka dramatiskt. Helt plötsligt äter du trevligare mat även de andra dagarna.

Jag vet inte hur lång tid det har gått nu. Det är definitivt mindre än 5 år. Det är mindre än 4 år med. Helt och hållet kanske 3 år. Delvis över 4 år. Jag lever. Jag mår fint. Jag har inga brister i kosten. Jag har lärt mig uppskatta andra saker. Jag testar nytt.

Jag säger inte att alla ska göra som jag har gjort. Jag säger bara att det vore bra om alla tänkte efter, istället för att bara göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar