tisdag 18 september 2012

Läge att trappa ner

10 dagar kvar till Lidingöloppet nu. 10 dagar! Shit! Dax att toppa formen med andra ord. Shit!

Igår sprang jag ett lättare distanspass med klubben. Eller resten av gänget stack iväg i betydligt högre tempo än mig, fast Thomas höll mig sällskap. Vi ligger i samma fas. 10 dagar kvar. Lätt jogg. Dagen efter sista långpasset.

Det blev drygt 13 km för mig, ca 5:15-tempo. Kändes bra hela vägen. Något sega och trötta ben, men jag märker ändå att det finns något där bakom tröttheten.

Den här veckan blir det ytterligare 3 pass. Jag kör varannan dag.
Tisdag: Vila
Onsdag: Backintervaller
Torsdag: Vila
Fredag: Långa terrängintervaller
Lördag: Vila
Söndag: Terräng-DM Södra Vi, 12  km

Sen kommer Tävlingsveckan. Shit!

Måndag: Vila
Tisdag: Kort intervall på bana
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: Lätt jogg 15 min + stegringslopp
Lördag: Lidingöloppet 30 km
Söndag: Vila

Har inte bestämt hur veckan efter ska vara, förutom på lördagen, då är det Tjurruset 10 km i Åkersberga. Kan ärligt tänka mig att det blir flera vilodagar. Eller återhämtningsdagar. Lär behövas. Shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar