måndag 17 september 2012

En veckas semester

Efter att ha spenderat en halv vecka på Sophiahemmet och Norrtälje, så är jag åter på välkänd mark igen.

Jag sprang i måndags, lättare distans, ca 8 km, i terräng med Cäta.

Onsdag blev backintervaller, 6x1 min 80% + 6x30 sek 90% med joggvila ner. Jobbigt, men roligt!

Torsdag bjöd på 4x2000 m, joggvila 3 min i terräng. Jobbigt och stärkande. Skitpaus igen. Verkar ha blivit en vana nu.

Fredag bjöd på AW på Monks i Gamla stan. Nice!

Lördag var mest en resdag. Besökte min farmor och stillade det dåliga samvetet något. Hon verkar må rätt bra just nu, men man vet aldrig vad morgondagen bjuder på. Kvällen innehöll trevlig middag i Vby.

Igår, söndag, sprang jag sista långpasset inför Lidingö. Drygt 20 km i terräng, eller 15 terräng, de första och sista 2,5 km var transport/uppvärmning/nedvarvning på asfalt. Kändes bra.

Sammantaget så blev det en helt okej träningsvecka, utan problem med foten. Nu gäller det att anpassa passen något, så att jag toppar formen till nästa lördag. Blir dock 4 pass den här veckan, men något lättare än förra veckans pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar