fredag 29 juni 2012

27 sekunder

Jag tar en vilodag idag. Imorgon med för den delen. Känns ovant. Jag springer nästan jämt på fredagar, för att inte tala om lördagar. Nu säger schemat vila. På söndag däremot, då är det dax igen.

Igår var det tusingar som gällde. Jag värmde upp ca 2 km fram till banan. Enligt schemat skulle jag hålla 4:30, vilket lät lite långsamt, så jag ökade till 4:20, 80 sek gåvila och repetera 6 gånger. Det gick inte riktigt som jag planerat. Jag sprang utan att kolla på hastigheten, utan försökte bara hitta flytet och hoppades på att det skulle vara i närheten av 4:20. Bang, 3:53. Det var inte meningen. Snabbt. Alldeles för snabbt. 27 sekunder för snabbt. Okej, jag ska skärpa mig. 3:59. Shit. Det var inte så stor skillnad.4:00.4:03. Fortfarande för snabbt. Det tyckte kroppen med. På den femte intervallen ville inte benen riktigt, så jag avbröt. Gick en stund för att sedan börja jogga ner. Under nerjoggen märkte jag att det gick rätt snabbt. För snabbt för att vara nedjogg. Därför beslutade jag mig för att ge ytterligare en intervall chansen. 4:27, inklusive nedvarvningen. Bra. Det blev i alla fall 5 intervaller, varav 4 var alldeles för snabba och en något för långsam.

Men idag vilar jag som sagt. Ska sätta Guldkant på den här kvällen. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar