onsdag 27 juni 2012

Anmäld till Karhu

I morse, innan tuppen hade vaknat, så anmälde jag mig till Västerviks stora löpartävling. Den avgörs för andra året, så det är rena barnet, men Karhu run, 6 km asfalt i centrala Västervik på en naturskön bana. Det låter nästan som om jag saxat det från hemsidan, eller så får de lov att anställa mig. Ser fram emot det med lite skräckblandad förtjusning. Kul att springa igen. Skönt att det är så kort, för då är det full fart som gäller. Mer osäker när det gäller formen. Dessutom är det på hemmaplan, här finns inga ursäkter om det inte går som jag vill.

6 km den 10 juli, det är två veckor bort. Jag tänkte göra det sub 25 till att börja med. Det är mitt första mål. Sub 24 vore skoj, för det är 4:00 min/km, men börjar med sub 25.

Två veckor att träna lite extra alltså. Kanske snabbhet. Att jag orkar 6 km är inga problem, det gör jag nog baklänges, även om jag skulle få grym träningsvärk och säkert falla en gång eller flera.

Ser hur som helst fram emot Karhu run 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar