måndag 4 juni 2012

Det gick undan

Skönt, snabbt pass idag med klubben. Det behövdes! Jag som egentligen hade vilodag på schemat. Får ta min vila senare. Alltid skönt att få springa av sig lite.

Drygt 10,5 km i 4:38-tempo i snitt. Inklusive uppvärmning. Jag är nöjd!  Dessutom var det i lättare terräng, på grusvägar. Jag är nöjd!

Redan efter tre kilometer undrade jag om jag verkligen skulle följa med i rusningen som föregick. Jag ledde aldrig, så jag drog inte upp tempot, men jag var med i tätklungan. Det var vi sex pers som var, tre andra sladdade. Sedan kom vi till ett vägskäl. Två vek av hemåt, den kortare vägen. Fyra fortsatte framåt, den längre vägen. Jag sprang den långa. När vi väl släppt av de två på den korta vägen, så skedde en tempohöjning i resten av gruppen. Jag och Henke valde att ligga kvar i samma tempo, ca 4:30. Det räckte och blev över. Till slut blev det 90 sek efter toppduon. Tur att det bara var träning. Jag är ändå nöjd.

Imorgon blir det vila. Nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar