tisdag 19 juni 2012

Vad är det för en dag?

Jag är tillbaka upp på hästen. Jag sprang idag. Har haft ett litet uppehåll på tre dagar. Eller det känns längre, men det beror på att fredagens snabbare distans runt Maren knappt kändes som ett träningspass och att det har hunnit hända sjukt mycket sen sist.

Idag hade jag dock bestämt att det var löpdag. Det är det alltid när det är någon speciell dag, precis som idag. Jag sprang.

Jag började lite väl hårt. Det var ganska varmt, 20+ och med några dagars uppehåll med diverse intag av annat än löpmat. Jag började som sagt min distansrunda lite väl hårt, låga 4:50. Uppvärmning, vad är det? Andra ner mot 4:30. Oj! Tredje under 4:30. Nä nu måste jag skäpra mig, det här går ju inte. Fick ner tempot något, men höll ändå under 4:40 i snitt. Det är bra. Jag sprang knappt 9 km distans.

Nu ska jag bara planera för resten av veckan. På måndag börjar satsningen på allvar, men fram till dess så blir jag lite slarvig när det gäller mat mm. Får se hur träningen står sig över helgen. På fredag ska jag i alla fall springa! Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar