söndag 10 juni 2012

Förkylning?

När jag kom hem från jobbet i torsdags så kände jag mig inte helt hundra i halsen. Tog en liten lugn löptur för att testa kroppen. Det svar jag fick var att löpning inte var bra för mig just nu. Köpte in halstabletter i halvpanik och sedan avbokade jag de flesta patienterna på fredagen. På ett sätt var det skönt, jag fick en möjlighet att komma ikapp med det administrativa. Satte även träningsförbud på mig själv för resten av helgen. Tråkigt, men sant.

Så idag är det lördag och jag har inte tränat. Inte ens en långpromenad med Cäta. Mest tagit det lugnt, sett fotboll, käkat glass, handlat två par shorts (så att jag ska vara redo när jag får börja träna igen). Tänker testa löpning på måndag. Lugnt och sansat, men ändå dryga milen. Det är planen, om det inte händer något oförutsett tråkigt imorgon.

Nu väntar sängen. Sov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar