lördag 5 januari 2013

Intervaller som känns

Igår blev det årets första intervallpass, faktiskt det första på väldigt länge. Kände bara för lite tempo igen. Det blev 5 x 1000 m på hala, grusiga, isande, blåsande, kalla asfaltsvägar i Småland. Jag satte som mål att göra 4:30-tempo, gåvila 90 sek. Dock skulle jag inte kolla något på klockan, utan tittade efter varje intervall med fasa. 4 av 5 gånger fick jag knyta näven och klappa mig lite på axeln, målet var klarat. Fakiskt 4:10 på en, i övrigt 4:19, 4:23 och 4:26. Den sista intervallen (egentligen den 4:e) slutade i 4:54-tempo, men det berodde faktiskt på ett trafikljus. Dumt att bryta allt för mycket mot lagen. Annars tror jag att den hade klarat 4:30-spärren den med.

Det var hur som helst galet skönt att springa i lite tempo igen, inte mitt 5-5:30-tempo som det mest blivit på slutet. Nu kom jag dock på att jag faktiskt sprang 50x100 m snöpuls på jobbet ett par veckor innan jul. Dock var det här jobbigare, inte mentalt, men fysiskt.

Har hämtat bilen med. Skönt, det blev billigare än beräknat. Jävla bil att kosta pengar ändå. Nu ska den väl vara fit for fight igen. Nackdelen är ju att den inte inbringar några pengar om jag säljer den. Fördelen är att den inte inbringar några kostnader då heller... Någon som vill köpa en Saab 9-5 -00, 2,3 l motor, bensin, automat, gått 25k, nya sommar- och vinterdäck på alu-fälg, ljusgrön, besiktad i oktober med anmärkning på höger damask som bör bytas, i övrigt ua. Hojta till i så fall.

Idag ska jag vila. Eller plugga. Jag gör båda. Vilar från träningen och pluggar istället. Tenta på g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar