söndag 27 januari 2013

En månad kvar

Om mindre än en månad sitter jag här i soffan och njuter av att ha genomfört Öppet spår, 90 km skidåkning. Jag har hittills kämpat ihop 92 km skidåkning. Totalt. Efter gymnasiet. Dubbla det tills det är dax och jag är redo. Eller? Kan inte göra så mycket mer än att nöta kilometer. Målet är ändå att komma i mål, inte att vinna. En vinst är att komma i mål, även om det sker på 14 h. Det jag ser fram emot mest, förutom blåbärssoppan, är att sitta och följa Vasaloppet framför tvn och säga "been there, done that". Då ska jag njuta. En veckas återhämtning, sedan börjar uppladdningen inför nästa utmaning; Vätternrundan. Dock tänkte jag hinna med ett antal löptävlingar innan dess. Premiärmilen, Göteborgsvarvet och Kyrkstafetten. Det tar jag av bara farten.

Den här veckan har det blivit
måndag: Löpning med Cäta 8,5 km på riktigt dåligt, snöigt, blåsigt, underlag.
tisdag: Skidor 10 km, riktigt kallt
onsdag: Skidor 7,5 km med Per, riktigt kallt
torsdag: Löpning 13 km med Cäta, riktigt kallt
fredag: Löpning 7 km snabbdistans på lunchen
lördag: Skidor 12,5 km, dåliga spår, men bra väder
söndag: Planerar skidor ca 2 h

Imorgon får jag vila. Sen gäller det att fortsätta addera kilometer till kontot. Räknar med ränta på insatt belopp senare. Superkompensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar