söndag 20 januari 2013

Har tappat det

Vad dålig jag är på att uppdatera här.

Jag har just spenderat ytterligare en helg i Stockholm. Ärligt så åkte jag upp redan i tisdags. Tenta onsdag, följt av ett grymt gympass. Rygg och biceps stod på schemat. Jag har fortfarande träningsvärk, främst i latissimus och hamstrings. Torsdag var ytterligare en dag i skolan. Fick tillbaka tentan från december på statistiken. Skönt att slippa omtentan = fler högskolepoäng på kontot. På bussen tillbaka till Norrtälje fick jag reda på att fredagens föreläsningar blivit inställda pga sjukdom, så då tog jag beslutet att åka skidor på fredag istället, då skulle jag kunna göra det i dagsljus. Torsdagens pass blev istället ett lugnt löppass på milen. Hann knappt hem innan jag somnade och upp på fredag. - 18 grader var inte riktigt det jag hade räknat med när jag skulle ut och åka. De första två km var hemska. Ruskigt dåligt glid och kallt som f**n. Sen spred sig värmen runt om i kroppen. På eftermiddagen rullade bussen mot Stockholm igen. Middag på Kungsholmen med Lars, David och Lina. Indiskt. Lördagen var minst lika kall som fredagen, så det blev faktiskt ett inställt pass. Jag hade helt enkelt inte mage att kriga ut i den kylan två dagar i rad. Kvällen blev först på Olles Norrmalm och sedan till Monks i Gamla stan. Hem i tid och upp i tid. Idag hälsade jag på en sjukling. Förhoppningsvis gav besöket och inte minst varorna lite påskyndning i tillfrisknandet. Vidare till Hägersten och en titt i en lägenhet. Kändes väldigt bra. Hoppas att hon kände likadant. Jag håller tummarna. Några timmar i bilen, plocka upp Cäta hos hundvakten och sen hem till soffan.

Det är inte alls långt kvar till Vasaloppet nu. Ärligt så har jag åkt 6,1 mil på skidor. Totalt. Jag behöver ett schema. Jag ska fixa det nu. Imorgon. Shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar